Choose Your Clinic Type
Consult Dentistry doctor near you
Book a consultation with a specialized doctor
Search
Cancel
27 year-old male asked

وجع فى الوجه

كنت عامل حشو عصب ل الناب الل فوق من فتره كبيره .. الفتره دى لما بضغط جمب منخيرى كدا الوجع بيسمع من مكان الضغط لحد الناب


21 Jul 2025
71 View(s)

الف سلامة على حضرتك يا فندم ✨💐، يجب الكشف ومراجعة حشو العصب الاشعة هتبين اذا كان في خراج او لا ولو في الم اثناء الاكل هيبقى كده يجب عمل اعادة حشو عصب وشكراً لحضرتك✨🌸،


قد يكون الناب يحتاج إلى اعاده حشو عصب توجه في أقرب وقت إلى طبيب الأسنان لفحص ادق


لازم نعمل اشعه عشان نتأكد ان مفيش خراج او كيس تحت الناب وبعدها بنحدد خطة العلاج


اما فشل فى حشو العصب القديم وبالتالى اتكون خراج تحت الناب او سنه جديدة حصلها مشكلة لازم اشاعه وتشخيص مبدأى عند طبيبك المعالج


محتاج اشعه لتقييم علاج العصب القديم وارد يحتاج اعاده علاج عصب