اختار نوع عيادتك
استشر طبيب اسنان بالقرب منك
احجز استشارة مع طبيب متخصص
ابحث
إلغاء
سأل رجل يبلغ من العمر 27 عاماً

وجع فى الوجه

كنت عامل حشو عصب ل الناب الل فوق من فتره كبيره .. الفتره دى لما بضغط جمب منخيرى كدا الوجع بيسمع من مكان الضغط لحد الناب


21 يوليو 2025
72 مشاهدة

الف سلامة على حضرتك يا فندم ✨💐، يجب الكشف ومراجعة حشو العصب الاشعة هتبين اذا كان في خراج او لا ولو في الم اثناء الاكل هيبقى كده يجب عمل اعادة حشو عصب وشكراً لحضرتك✨🌸،


دكتور اسنان

قد يكون الناب يحتاج إلى اعاده حشو عصب توجه في أقرب وقت إلى طبيب الأسنان لفحص ادق


دكتور اسنان

لازم نعمل اشعه عشان نتأكد ان مفيش خراج او كيس تحت الناب وبعدها بنحدد خطة العلاج


اما فشل فى حشو العصب القديم وبالتالى اتكون خراج تحت الناب او سنه جديدة حصلها مشكلة لازم اشاعه وتشخيص مبدأى عند طبيبك المعالج


محتاج اشعه لتقييم علاج العصب القديم وارد يحتاج اعاده علاج عصب