بحس إني مش فاهمه نفسي اوي ..سعات ببقي تمام وبصحي بدري وبحضر هدومي قبلها و بتمرن وباكل حتي لو مش نايمه كويس ومره واحده حاجه تافهه تدايقني تحصل او لا ببقي مش قادره وعايزه انام اوي ومش طايقه حد او نفسي وبتعصب اوي..هل ده عادي وانا متدايقه شويه ؟
تروحي لاخصائي نفسي لما تحسي الحياة واقفة وكل شيء مش مظبوط شغل بيت التعامل مع الآخرين لكن تقلبات المزاج العادية بتكون راجعة لأسباب الجو والهرمونات والحياة ممكن نعمل تمارين الاسترخاء والتركيز والتنفس المشي دورات تعليمية إدارة الضغوط تعلم مهارات تطوير
المشاعر بتاعتنا بتاثر على سلوكنا دا شيء طبيعي اهم حاجه انها متعطلكيش وتكوني قادرة على تنظيم مشاعرك بشكل يحافظ على سلوكياتك المفضله وهنا مش محتاجه زيارة أخصائي
ده اضطراب ثنائي القطب بيغير حالتك المزاجية بشكل كبير من سلبي ل إيجابي محتاجة طبعا تروحي لمتخصص يساعدك بالعلاج المعرفي السلوكي والبرمجة اللغوية العصبية لفهم ذاتك بشكل افضل
تقلبات المزاج اللي بتحسي بيها دي طبيعية جدًا ساعات بنكون مليانين طاقة، وساعات بسيطة بتضايقنا. دي مرحلة فيها تغيرات كتير، وفهم المشاعر دي أول خطوة. الا لو حسيتي إن التقلبات دي بتأثر عليكي زيادة
نظمي جدول يومك تابعي مواقف العصبيه وتدونيها بجدول لمده اسبوعين لتعرفي كيف تتجنبي العصبيه نظمي نومك واجري يومك ودايما والتمسي الاعتزار للغير

Psychological expert

Waiting Time : 15 Minutes
Consultant Psychiatrist and Addiction Specialist, Member of the American Psychiatric Association

Waiting Time : 20 Minutes
Medi hub specialized Clinics
Consultant And Assistant Professor in the Department of Neurology and Psychiatry, Faculty of Medicine, Assiut University

Waiting Time : 39 Minutes