Choose Your Clinic Type
Consult مخ واعصاب doctor near you
Book a consultation with a specialized doctor
Search
Cancel
23 year-old female asked

هل لازم علاج الأعصاب بالرنين المغناطيسي؟

عندي رعشه في الايدين واعصابي سايبه من زمان وعندي ألم ف الرقبه بقالي 3سنوات وطلب مني رنين ولكن انا اكتشفت عندي فوبيا سوا من المفتوح او المقفول ومواخرا عندي تنميل وعندي تشويش ف الرؤيه وخايفه جدا من الرنين والدكتور رفض علاجي والموضوع تزايد ومش لاقيه حل


28 Nov 2022
395 View(s)

دكتور مخ واعصاب

الرنين المغناطيسي هو وسيلة للتشخيص و ليس للعلاج.. يرجي المتابعة مع طبيب أمراض المخ و الاعصاب


دكتور مخ واعصاب

يمكن أخذ مهدئات قبل عمل الرنين المغناطيسي بعد عرض الحالة علي الطبيب بدقة


دكتور مخ واعصاب

لو فيه فوبيا من الرنين ممكن تاخدى مخدر وتعمليه


دكتور مخ واعصاب

تتفضل كشف اعصاب لتحديد الاصابة..تحتاج تحليل وليس رنين..كل اصابة لها علاج مناسب