اختار نوع عيادتك
استشر طبيب مخ واعصاب بالقرب منك
احجز استشارة مع طبيب متخصص
ابحث
إلغاء
سألت إمرأة تبلغ من العمر 23 عاماً

هل لازم علاج الأعصاب بالرنين المغناطيسي؟

عندي رعشه في الايدين واعصابي سايبه من زمان وعندي ألم ف الرقبه بقالي 3سنوات وطلب مني رنين ولكن انا اكتشفت عندي فوبيا سوا من المفتوح او المقفول ومواخرا عندي تنميل وعندي تشويش ف الرؤيه وخايفه جدا من الرنين والدكتور رفض علاجي والموضوع تزايد ومش لاقيه حل


28 نوفمبر 2022
394 مشاهدة

الرنين المغناطيسي هو وسيلة للتشخيص و ليس للعلاج.. يرجي المتابعة مع طبيب أمراض المخ و الاعصاب


دكتور مخ واعصاب

يمكن أخذ مهدئات قبل عمل الرنين المغناطيسي بعد عرض الحالة علي الطبيب بدقة


دكتور مخ واعصاب

لو فيه فوبيا من الرنين ممكن تاخدى مخدر وتعمليه


دكتور مخ واعصاب

تتفضل كشف اعصاب لتحديد الاصابة..تحتاج تحليل وليس رنين..كل اصابة لها علاج مناسب