Choose Your Clinic Type
Consult Physiotherapy and Sport Injuries doctor near you
Book a consultation with a specialized doctor
Search
Cancel
26 year-old male asked

قدمي اليسار نملت اثناء الجري لدرجه عدم الاحساس بها

كنت بجري ٢١ كيلو وبعد اول ٨ بدأ يخصلي خمول فرجلي وصل بيا انها نملت من اول مشط رجلب لحد السمانه ومبقتش حاسس ليها اثناء الجري تماما وبمجرد ما وقفت وقلعت الحذاء وبدات اعمل اطالات ليها بظأ الاحساس يروح ورجعت طبيعي ولكن رجعت اكمل جري ورجع الاحساس تاني


16 Feb 2025
225 View(s)

Physiotherapist

قبل اي تمرين أو جري لازم تسخن عضلات جسمك كويس. لو هتجري ٢١ كيلو يعني لازم تسخن لا يقل عن ٢٠ دقيقه ولازم متفضلش بتجري كل المسافة بنفس السرعة. لو بتسخن صح و بردو بيحصلك كدا ف استشير دكتور أوعية دموية و دكتور قلب و الف سلامة عليك


Physiotherapist

لو اتكررت تاني محتاج تتطمن علي الفقرات القطنية لو فيه شكوي ف القطنية ، و تعمل رسم عصب


Physiotherapist

ليها أسباب مختلفه أدت للضغط عالعصب وده هايسبب التنميل واستمراره في خطر عالعصب ويرجى البحث عن التشخيص الصحيح مننا او من متخصص لتفادي اي مضاعفات..ممنوع نجرب او نلعب مع الاعصاب..خلي بالك


Physiotherapist

الف سلامه لازم فحص حضرتك اكلينيكيا لتحديد سبب المشكله


Physiotherapist

الرجاء عدم عمل اي مجهود لحين الفحص وتحديد التشخيص الدقيق للعلاج