Choose Your Clinic Type
Consult Neurology doctor near you
Book a consultation with a specialized doctor
Search
Cancel
13 year-old female asked

عصب سابع

بنتى عمرها 13سنه فجأه اشتكت من اعراض ان عينها مش بتقفل كويس وبوقها فى عوجه وروحت لاقرب مستشفى الدكتور قالي عصب سابع ولازم تتعرض ع دكتور مخ واعصاب بأمر الله هوديها بكره بس خايفه عليها جدا هل المرض ده عادى يجيلها فى السن ده وان شاء هتشفى منه تماما ولا


11 Aug 2024
258 View(s)

Neurologist

الف سلامه ، ايوه للاسف المرض ده بيجي في اي سن عاده بيكون بعد عدوه فيروسيه ، علاجه بسيط باذن الله و بسعتمد علي الكورتيزون ، مضاد الفيروسات و محفذات الخلايا العصبيه . اهم حاجتين العلاج الطبيعي بعد بدء العلاج الدوائي و قطرات و مرهم العين لحمايتها


Neurologist

ممكن يحصل التهاب عصب سابع في الاطفال ويشفي غالبا ويجب عمل اشعة رنين علي المخ


ايوه عادي وبيتحسن بس ضروري العلاج المبكر


Neurologist

ده مش حاجه مقلقه ويتم علاجه ان شاء الله تحتاج الكشف في اقرب وقت