بنتى عمرها 13سنه فجأه اشتكت من اعراض ان عينها مش بتقفل كويس وبوقها فى عوجه وروحت لاقرب مستشفى الدكتور قالي عصب سابع ولازم تتعرض ع دكتور مخ واعصاب بأمر الله هوديها بكره بس خايفه عليها جدا هل المرض ده عادى يجيلها فى السن ده وان شاء هتشفى منه تماما ولا
الف سلامه ، ايوه للاسف المرض ده بيجي في اي سن عاده بيكون بعد عدوه فيروسيه ، علاجه بسيط باذن الله و بسعتمد علي الكورتيزون ، مضاد الفيروسات و محفذات الخلايا العصبيه . اهم حاجتين العلاج الطبيعي بعد بدء العلاج الدوائي و قطرات و مرهم العين لحمايتها
ممكن يحصل التهاب عصب سابع في الاطفال ويشفي غالبا ويجب عمل اشعة رنين علي المخ

استشاري امراض المخ والاعصاب

مدة الانتظار : ٣٤ دقيقة
اخصائي امراض المخ و الاعصاب

مدة الانتظار : ١٤ دقيقة
استشاري واستاذ امراض المخ و الاعصاب بجامعة عين شمس

مدة الانتظار : ١٠ دقائق