اختار نوع عيادتك
استشر طبيب مخ واعصاب بالقرب منك
احجز استشارة مع طبيب متخصص
ابحث
إلغاء
سألت إمرأة تبلغ من العمر 13 عاماً

عصب سابع

بنتى عمرها 13سنه فجأه اشتكت من اعراض ان عينها مش بتقفل كويس وبوقها فى عوجه وروحت لاقرب مستشفى الدكتور قالي عصب سابع ولازم تتعرض ع دكتور مخ واعصاب بأمر الله هوديها بكره بس خايفه عليها جدا هل المرض ده عادى يجيلها فى السن ده وان شاء هتشفى منه تماما ولا


11 أغسطس 2024
259 مشاهدة

دكتور مخ واعصاب

الف سلامه ، ايوه للاسف المرض ده بيجي في اي سن عاده بيكون بعد عدوه فيروسيه ، علاجه بسيط باذن الله و بسعتمد علي الكورتيزون ، مضاد الفيروسات و محفذات الخلايا العصبيه . اهم حاجتين العلاج الطبيعي بعد بدء العلاج الدوائي و قطرات و مرهم العين لحمايتها


دكتور مخ واعصاب

ممكن يحصل التهاب عصب سابع في الاطفال ويشفي غالبا ويجب عمل اشعة رنين علي المخ


دكتور مخ واعصاب

ايوه عادي وبيتحسن بس ضروري العلاج المبكر


دكتور مخ واعصاب

ده مش حاجه مقلقه ويتم علاجه ان شاء الله تحتاج الكشف في اقرب وقت