Choose Your Clinic Type
Consult Psychiatry doctor near you
Book a consultation with a specialized doctor
Search
Cancel
16 year-old female asked

هل ليها لازمه اروح لاخصائي/ه ولا لا؟

بحس إني مش فاهمه نفسي اوي ..سعات ببقي تمام وبصحي بدري وبحضر هدومي قبلها و بتمرن وباكل حتي لو مش نايمه كويس ومره واحده حاجه تافهه تدايقني تحصل او لا ببقي مش قادره وعايزه انام اوي ومش طايقه حد او نفسي وبتعصب اوي..هل ده عادي وانا متدايقه شويه ؟


28 May 2025
139 View(s)

Psychiatrist

تروحي لاخصائي نفسي لما تحسي الحياة واقفة وكل شيء مش مظبوط شغل بيت التعامل مع الآخرين لكن تقلبات المزاج العادية بتكون راجعة لأسباب الجو والهرمونات والحياة ممكن نعمل تمارين الاسترخاء والتركيز والتنفس المشي دورات تعليمية إدارة الضغوط تعلم مهارات تطوير


Psychiatrist

المشاعر بتاعتنا بتاثر على سلوكنا دا شيء طبيعي اهم حاجه انها متعطلكيش وتكوني قادرة على تنظيم مشاعرك بشكل يحافظ على سلوكياتك المفضله وهنا مش محتاجه زيارة أخصائي


Psychiatrist

ده اضطراب ثنائي القطب بيغير حالتك المزاجية بشكل كبير من سلبي ل إيجابي محتاجة طبعا تروحي لمتخصص يساعدك بالعلاج المعرفي السلوكي والبرمجة اللغوية العصبية لفهم ذاتك بشكل افضل


Psychiatrist

تقلبات المزاج اللي بتحسي بيها دي طبيعية جدًا ساعات بنكون مليانين طاقة، وساعات بسيطة بتضايقنا. دي مرحلة فيها تغيرات كتير، وفهم المشاعر دي أول خطوة. الا لو حسيتي إن التقلبات دي بتأثر عليكي زيادة


Psychiatrist

نظمي جدول يومك تابعي مواقف العصبيه وتدونيها بجدول لمده اسبوعين لتعرفي كيف تتجنبي العصبيه نظمي نومك واجري يومك ودايما والتمسي الاعتزار للغير