Choose Your Clinic Type
Consult Neurology doctor near you
Book a consultation with a specialized doctor
Search
Cancel
23 year-old female asked

هل لازم علاج الأعصاب بالرنين المغناطيسي؟

عندي رعشه في الايدين واعصابي سايبه من زمان وعندي ألم ف الرقبه بقالي 3سنوات وطلب مني رنين ولكن انا اكتشفت عندي فوبيا سوا من المفتوح او المقفول ومواخرا عندي تنميل وعندي تشويش ف الرؤيه وخايفه جدا من الرنين والدكتور رفض علاجي والموضوع تزايد ومش لاقيه حل


28 Nov 2022
396 View(s)

الرنين المغناطيسي هو وسيلة للتشخيص و ليس للعلاج.. يرجي المتابعة مع طبيب أمراض المخ و الاعصاب


Neurologist

يمكن أخذ مهدئات قبل عمل الرنين المغناطيسي بعد عرض الحالة علي الطبيب بدقة


لو فيه فوبيا من الرنين ممكن تاخدى مخدر وتعمليه


Neurologist

تتفضل كشف اعصاب لتحديد الاصابة..تحتاج تحليل وليس رنين..كل اصابة لها علاج مناسب