بنتى عمرها 13سنه فجأه اشتكت من اعراض ان عينها مش بتقفل كويس وبوقها فى عوجه وروحت لاقرب مستشفى الدكتور قالي عصب سابع ولازم تتعرض ع دكتور مخ واعصاب بأمر الله هوديها بكره بس خايفه عليها جدا هل المرض ده عادى يجيلها فى السن ده وان شاء هتشفى منه تماما ولا
الف سلامه ، ايوه للاسف المرض ده بيجي في اي سن عاده بيكون بعد عدوه فيروسيه ، علاجه بسيط باذن الله و بسعتمد علي الكورتيزون ، مضاد الفيروسات و محفذات الخلايا العصبيه . اهم حاجتين العلاج الطبيعي بعد بدء العلاج الدوائي و قطرات و مرهم العين لحمايتها
ممكن يحصل التهاب عصب سابع في الاطفال ويشفي غالبا ويجب عمل اشعة رنين علي المخ

Consultant in Neurology

Waiting Time : 34 Minutes
Specialist Of Neurology

Waiting Time : 14 Minutes
consultant and professor in Neurology-Ain shams university

Waiting Time : 10 Minutes