انا اتشخصت بوردرلاين و دايما احلام يقظه طول يومي و مش بعرف اعمل اي باخد البالوران120 و سيرليفت 150 و ترايليبتال 300 و دايما بتحرك كتير اوي بدون وععي و انفصال عن الواقع تماما مش بستوعب غير لما حد يزقني المهم دا طبيعي او لا ؟
اكيد لاء ده مش من الطبيعي ولكن إذا كان هذا تشخيص طبي والادويه موصوفه عن طريق طبيب فالافضل الرجوع للطبيب المعالج و صف الحاله بدقه
طلب مساعدة متخصص لفهم ايه هي احلام اليقظة واسبابها وكيفية تحليلها والتعامل معها والاستفادة منها تحويلها لهدف إيجابي معرفة سبب الحركة فرط حركة وله ايه الانفصال عن الواقع .ايه أسبابه وازاي بيكون والحالة اللي بتكون عليها التشخيص مهم علشان تحديد العلاج
ممكن تراجعي الطبيب النفسى في الأدوية و عليكى متابعة معالج نفسي لوضع برنامج تأهيلي باستخدام العلاج الجدلى السلوكى
علاج البورد رلاين الشخصيه الحديه دوائي فالبدايه وعلاج جدلي سلوكي يساعدك في تغيير معتقداتك السلبيه والحضور فالانيه وتنظيم المشاعر وهذا يساعدك على التوازن والاستمتاع بحياتك

خبيرة نفسية

مدة الانتظار : ١٥ دقيقة
استشارى الطب النفسي والإدمان عضو الجمعيه الامريكيه للطب النفسي

مدة الانتظار : ٢٠ دقيقة
عيادات ميدى هب التخصصية
استشاري و استاذ مساعد بقسم الامراض العصبية و النفسية بكليه الطب جامعه أسيوط

مدة الانتظار : ٣٩ دقيقة