ابني عمره ٤٠ يوم يرضع طبيعي وصناعي بس الصناعي اكتر ويعاني منذ الولادة من انتفاخ وغازات كنت بستعمل بيبيلاك ثم هيرو بيبي ونفس المشكلة هل الافضل استخدم كمفورت ولا اي نوع لبن افضل ليه؟
الافضل مراجعه استشاري رضاعه طبيعيه لوقف اللبن الصناعي و الاعتماد علي لبن حضرتك فقط
اولا انصحك بعدم كثره تغيير نوع اللبن لان ذلك يسبب ارتباك في الجهاز الهضمي للطفل تانيا يمكنك إستخدام لبن كمفورت لتقليل من الغا

استشارى طب الاطفال و حديثى الولادة

مدة الانتظار : ١٢ دقيقة
استشارى طب الاطفال وحديثى الولادة

مدة الانتظار : ١٠ دقائق
استشاري أول طب الأطفال وحديثي الولادة

مدة الانتظار : ٨ دقائق