اختار نوع عيادتك
استشر طبيب اطفال وحديثي الولادة بالقرب منك
احجز استشارة مع طبيب متخصص
ابحث
إلغاء
سأل رجل يبلغ من العمر 0 عاماً

استفسار هام

ابني عمره ٤٠ يوم يرضع طبيعي وصناعي بس الصناعي اكتر ويعاني منذ الولادة من انتفاخ وغازات كنت بستعمل بيبيلاك ثم هيرو بيبي ونفس المشكلة هل الافضل استخدم كمفورت ولا اي نوع لبن افضل ليه؟


12 أبريل 2023
148 مشاهدة

دكتور اطفال وحديثي الولادة

الافضل مراجعه استشاري رضاعه طبيعيه لوقف اللبن الصناعي و الاعتماد علي لبن حضرتك فقط


دكتور اطفال وحديثي الولادة

اولا انصحك بعدم كثره تغيير نوع اللبن لان ذلك يسبب ارتباك في الجهاز الهضمي للطفل تانيا يمكنك إستخدام لبن كمفورت لتقليل من الغا


دكتور اطفال وحديثي الولادة

لابد من الكشف لتحديد السبب والعلاج