كنت عايز اعرف هو في دواء زي الاشواجندا بتخلي الواحد يبقي هادي ومينفعلش بسرعة او ميبقاش عنده مشاعر او يزود التركيز والتذكر وهل النيكوتين ليه علاقة بالموضوع ده
علاج تهدئة الانفعال بيكون افضل بالعلاج الجدلي و العلاج النفسي افضل من الادويه أو المهدئات لانك معالجتش السبب الاصلي اللي بيخليك تتعصب
الأشوجاندا هي عشبة تستخدم في الطب التقليدي لتخفيف التوتر وتهدئة الأعصاب، وهناك بعض الدراسات التي تشير إلى فعاليتها في ذلك الصدد. بالنسبة للنيكوتين، فهو مركب كيميائي يوجد في التبغ ومنتجات التبغ، وقد يؤثر على الجهاز العصبي بشكل مختلف
اطلع لجارك وقوله إن يحاول تهدئة الاولاد بالاخص بالليل لانه وقت النوم أو يخصص لهم حجرة يلعبوا فيها دون خناق ابتعد عن المنومات لان أثرها غير جيد بالاخص أنها مش مكتوبة من طبيب حاول تغيير مكان السكن إن كان بالامكان

خبيرة نفسية

مدة الانتظار : ١٥ دقيقة
استشارى الطب النفسي والإدمان عضو الجمعيه الامريكيه للطب النفسي

مدة الانتظار : ٢٠ دقيقة
عيادات ميدى هب التخصصية
إستشاري الأمراض العصبية و الطب النفسي - كلية الطب جامعة عين شمس

مدة الانتظار : ١٢ دقيقة