اختار نوع عيادتك
استشر طبيب مخ واعصاب بالقرب منك
احجز استشارة مع طبيب متخصص
ابحث
إلغاء
سأل رجل يبلغ من العمر 25 عاماً

بخصوص ارتفاع ضغط المخ

لو مفيش ارتشاح قاع عين و في mriسايل بسيط متجمع على العصب البصري و empty sella و وضيق بسيط في اوردة المخ المستعرضة احتاج بزل لقياس سائل المخ او سيداماكس و الحجات ديct normalو باقي الرنين طبيعي دكتور يقول طبيعي و دكتور يقول نقيس ضغط المخ ونعادلة لوعالي


16 أبريل 2025
356 مشاهدة

دكتور مخ واعصاب

أو يوجد اعراض اعمل بذل وقيس الضغط هذا هو الصواب والاعراض مثل صداع أو دوخة أو زغللة النظر