انا عندي وسواس من الموت وسواس بلع الريق وسواس الخوف من المستقبل وسواس اي حاجه بتحعني بجسمي بربطها بالموت ، زورت استشاري نفسي وكتبلي علاج لوسترال50 ، و أولابكس 5 بقالي يومين باخد العلاج بس مش حاسس بأي تحسن ، وهل يوجد أمل للرجوع لحياتي الطبيعية
يظهر مفعول العلاج من اسبوعين لثلاثه عليك الانتظام في في تناول العلاج والرجوع الي الطبيب
يحتاج العلاج من شهر الى شهرين لحدوث تحسن...لكن لايوصى باستخدام اولابكس في المراحل الاولى من العلاج بسبب تسببه في زيادة الوزن بشكل كبير
يومين ده وقت قليل جدا العلاج قد يحتاج لفترة من اسبوعين لشهر وقد يحتاج الوسواس لجرعات أعلي نلتزم بالدواء ونتابع مع الطبيب الذي وصف العلاج
أهلا وسهلا حضرتك هو انا اخصائية نفسية مش طبيبة بس حضرتك بتقول بقالك يومين يعني لسة العلاج مالحقش يعمل مفعول غالبا الدواء الجديد بيعمل نتيجة بعد حوالي شهر وان شاءالله تتحسن بس حضرتك محتاج تتجاهل الموضوع شوية لأن التركيز الزيادة فية بيزودة
الوسواس ليس نهاية الحياة،، هو مرض مزمن مثله مثل باقى الامراض النفسية يحتاج دواء مناسب و جلسات CBT

Psychological expert

Waiting Time : 15 Minutes
Consultant Psychiatrist and Addiction Specialist, Member of the American Psychiatric Association

Waiting Time : 20 Minutes
Medi hub specialized Clinics
Consultant And Assistant Professor in the Department of Neurology and Psychiatry, Faculty of Medicine, Assiut University

Waiting Time : 39 Minutes