كنت عايز اعرف هو في دواء زي الاشواجندا بتخلي الواحد يبقي هادي ومينفعلش بسرعة او ميبقاش عنده مشاعر او يزود التركيز والتذكر وهل النيكوتين ليه علاقة بالموضوع ده
علاج تهدئة الانفعال بيكون افضل بالعلاج الجدلي و العلاج النفسي افضل من الادويه أو المهدئات لانك معالجتش السبب الاصلي اللي بيخليك تتعصب
الأشوجاندا هي عشبة تستخدم في الطب التقليدي لتخفيف التوتر وتهدئة الأعصاب، وهناك بعض الدراسات التي تشير إلى فعاليتها في ذلك الصدد. بالنسبة للنيكوتين، فهو مركب كيميائي يوجد في التبغ ومنتجات التبغ، وقد يؤثر على الجهاز العصبي بشكل مختلف
اطلع لجارك وقوله إن يحاول تهدئة الاولاد بالاخص بالليل لانه وقت النوم أو يخصص لهم حجرة يلعبوا فيها دون خناق ابتعد عن المنومات لان أثرها غير جيد بالاخص أنها مش مكتوبة من طبيب حاول تغيير مكان السكن إن كان بالامكان

Psychological expert

Waiting Time : 15 Minutes
Consultant Psychiatrist and Addiction Specialist, Member of the American Psychiatric Association

Waiting Time : 20 Minutes
Medi hub specialized Clinics
Consultant of Neurology and Psychiatry - Faculty of Medicine Ainshams University

Waiting Time : 12 Minutes