Choose Your Clinic Type
Consult Gynaecology and Infertility doctor near you
Book a consultation with a specialized doctor
Search
Cancel
23 year-old female asked

ممكن يكون في حمل بعد الاجهاض مباشراً

كنت حامل في الشهر التاني وعملت عمليه إجهاد (شفط للجنين ) يوم 8 يناير من 12 يوم وحصلت علاقه بعد العمليه ب3 ايام وحاليا حاسه بأعراض حمل وعملت تحليل دم حمل رقمي اليوم وطلعت النتيجه ( 18 ) فهل ده ممكن يكون حمل ولا أثر الإجهاض ولا اعيد التحليل تاني وشكرا


20 Jan 2024
193 View(s)

Gynecologist

ممكن يحصل حمل بعد الإجهاض مباشرة وممكن هرمون الحمل السابق يفضل اثره لمدة أسبوعين علشان كده انتظرى اسبوع وعيدى التحليل


Gynecologist

بنعيد التحليل بعد ٤٨ ساعه


Gynecologist

نعيد التحليل مره اخرى هذه قد تكون نسبه الحمل الساقط لذا يجب اعاده التحليل لمعرفه هل تزيد ام تنقص النسبه