اختار نوع عيادتك
استشر طبيب نساء وتوليد بالقرب منك
احجز استشارة مع طبيب متخصص
ابحث
إلغاء
سألت إمرأة تبلغ من العمر 23 عاماً

ممكن يكون في حمل بعد الاجهاض مباشراً

كنت حامل في الشهر التاني وعملت عمليه إجهاد (شفط للجنين ) يوم 8 يناير من 12 يوم وحصلت علاقه بعد العمليه ب3 ايام وحاليا حاسه بأعراض حمل وعملت تحليل دم حمل رقمي اليوم وطلعت النتيجه ( 18 ) فهل ده ممكن يكون حمل ولا أثر الإجهاض ولا اعيد التحليل تاني وشكرا


20 يناير 2024
191 مشاهدة

دكتور نساء وتوليد

ممكن يحصل حمل بعد الإجهاض مباشرة وممكن هرمون الحمل السابق يفضل اثره لمدة أسبوعين علشان كده انتظرى اسبوع وعيدى التحليل


دكتور نساء وتوليد

بنعيد التحليل بعد ٤٨ ساعه


دكتور نساء وتوليد

نعيد التحليل مره اخرى هذه قد تكون نسبه الحمل الساقط لذا يجب اعاده التحليل لمعرفه هل تزيد ام تنقص النسبه