ابني رجله اليمين بس ، فيها صوت طقطقه قوي بيحصل ساعات من الفخد والركبه والكاحل ، اول مره مكنش قادر يتنيها ، وبعد كدا لاحظت ان بتحصل فيها رعشه .
ممكن يكون طبيعى بس الرجاء عدم عمل تمارين مساج للطفل على الاطلاق
لابد من زيارة الطبيب. مع اخذ فيتامين د و عمل اشعة عشان خلع مفصل الفخذ
الطقطقه مش مشكله في السن ده اللي مش طبيعي الرعشه .ياتري هي في الرجل بس ولا في اليد او الوجه لازم يعمل تحليل S.calcium alkaline phosphate ولما مكنش بيتنيها كانت مؤلمه ولفتره اد ايه. وهل كانت في سخونه.وياترى ولادته كانت بسيطه ولا في مشكله مهم جدا اعرف

استشاري طب الأطفال وحديثي الولادة .... كلية الطب جامعة القاهرة قصر العيني

مدة الانتظار : ١٠ دقائق
استاذ طب اطفال في جامعة القاهرة

مدة الانتظار : ٩ دقائق
استشاري الاطفال و حديثي الولاده طب القصر العيني (ابو ريش الجامعي)
