كنت حامل في الشهر التاني وعملت عمليه إجهاد (شفط للجنين ) يوم 8 يناير من 12 يوم وحصلت علاقه بعد العمليه ب3 ايام وحاليا حاسه بأعراض حمل وعملت تحليل دم حمل رقمي اليوم وطلعت النتيجه ( 18 ) فهل ده ممكن يكون حمل ولا أثر الإجهاض ولا اعيد التحليل تاني وشكرا
ممكن يحصل حمل بعد الإجهاض مباشرة وممكن هرمون الحمل السابق يفضل اثره لمدة أسبوعين علشان كده انتظرى اسبوع وعيدى التحليل
نعيد التحليل مره اخرى هذه قد تكون نسبه الحمل الساقط لذا يجب اعاده التحليل لمعرفه هل تزيد ام تنقص النسبه

استشارى أمراض النساء و التوليد

مدة الانتظار : ٢٣ دقيقة
اخصائي امراض النساء و التوليد

مدة الانتظار : ٨ دقائق
استشارى امراض النساء والتوليد

عيادات آل طارق كلينك