عندي تنميل في الخنصر والبنصر في اليد اليسري بقالي سنتين التنميل حصل بعد كام يوم من عملية عملتها وعملت رسم عصب مرتين مرة كان في اختناق بسيط في العصب الحسي عند الكوع ومرة مكانش في اي اختناق والمرتين ورا بعض في مكانين مختلفين وحاليا دراعي لسة في وجع
ممكن يكون الاختناق اللى ظهر فى رسم العصب هو السبب حضرتك ممكن ترجعى للجراح اللى عمل العمليه ويتم المتابعه معاه
أهلًا بحضرتك، بما إن التنميل في الخنصر والبنصر بدأ بعد عملية الذراع/الكوع بفترة قصيرة، ورسم العصب أوضح وجود اختناق بالعصب الحسي، فممكن يكون السبب مرتبط بتكوّن تليفات أو التصاقات حول العصب بعد الجراحة، أو نتيجة تأثر العصب أثناء فترة الالتئام بعد العملية
العمليه في كوعك ؟ ممكن يكون الاختناق او الضغط علي مستوي الكوع و ممكن يكون من الفقرات العنقية.
من المحتمل أن يكون الإختناق في منطقة المرفق أو الكوع و من المحتمل أن يكون في الفقرات العنقية. لذا ينصح بعمل أشعة منطقية على الفقرات العنقية لتحديد السبب. السؤال الآخر ما هي العملية التي تم إجراؤها و متى؟؟؟

أخصائي العلاج الطبيعي و اصابات الملاعب و التأهيل

مدة الانتظار : ١٣ دقيقة
اخصائي علاج طبيعي


اخصائي العلاج الطبيعي والتأهيل و اصابات الملاعب والعمود الفقري

مدة الانتظار : ١٦ دقيقة