التهاب ف اللثه وطبقه جيريه ع الاسنان و روحت كشفت اداني اورافكس اتش مضمضه و باردونتكس معجون اسنان و باراسيتامول لكن مبتعرفش تنام وعياط من كتير الوجع ونا مش فاهم
مساء الخير يا فندم الف سلامة على حضرتك🌟🌸، حضرتك هتعمل جلسة تنضيف جير وتلميع وتعيدها كل 6 شهور، وبعد عمل الجلسة تستمر على المضمضة مرتين في اليوم بعد غسل الاسنان كرة صباحاً ومرة مساءً قبل النوم يا فندم✨🌷🌼.
التهاب لثة بيكون ليه عده اسباب ١- ترسبات جيرية سطحية مرئية للمريض والطبيب ٢- ترسبات جيرية غير مرئية ٣- حشوات او تركيبات تضغط ع لثة ٤ - بحوار ضروس العقل ٥- عدم استخدام فرشاه بطريقة صحيحة ٦ - ادوية معينه تهيج اللثة ومن الممكنوجود تسوس ف سن واصل للعصب
اول اسبوع بعد تنضيف الجير طبيعي يكون فيه الم وبيخف بالتدريح الحاجات اللي كتبها الدكتور كافيه جدا لو التزمت بيها التهاب اللثه هيخف مع الوقت ممكن تزود عليها مضمضه بالماء الدافئ والملح مرتين في اليوم لمدة ٣ ايام

Consultant in oral surgery, dental implants, cosmetic fillings, and fixed and removable prostheses

Waiting Time : 17 Minutes
Care Plus Clinics
Consultant in Oral Medicine, Surgery, Cosmetic and Implant Dentistry

Waiting Time : 12 Minutes
Specialist in cosmetic dentistry, dental implants, root canal treatment, and fixed prosthodontics

Waiting Time : 18 Minutes