Choose Your Clinic Type
Consult جراحة تجميل doctor near you
Book a consultation with a specialized doctor
Search
Cancel
21 year-old female asked

لية عملية دفن اليد في البطن

هل لازم نعمل عملية دفن اليد في البطن عشان تكون لحم بسبب حادثة والاوتار ال كانت فيها الإصابة والرسغ عندي نازل لتحت الدكتور قالي نركب شريحة. بس نعمل دفن اليد في البطن عشان مفيش لحم ونحط الشريحة لتثبيت الرسغ ونعمل تسليك الاوتار هل دة صح


1 Aug 2025
806 View(s)

دكتور جراحة تجميل

لو فيه فقد شديد في الانسجه المغطيه الاوتار والمفاصل بيكون ده أحد الحلول وهناك حلول أخري كثيره حسب الحاله وكميه الانسجه المفقوده يفضل الفحص الطبي الحاله ومناظرتها وسرعه اجراء العمليه لتفادي المضاعفات المحتملة


دكتور جراحة تجميل

عمليه دفن اليد بالبطن بتكون احد الخيارات لتغطية ةلاوتار المكشوفه لو سليمه بس بيكون في حلول تانيه علي حسب الجزء المكشوف و مكانه بالتحديد و ده بيبان بعد الكشف ان شاءالله و لو الأوتار مش سليمه او العصب مصاب ممكن تحتاج نقل أوتار بدل الشريحه


دكتور جراحة تجميل

نحتاج نشوفك يا فندم لتقييم الوضع والحلول من ترقيع لتحريك شريحه واخر حل دفن اليد الأفضل تقييم الحاله عملي


دكتور جراحة تجميل

في اكثر من طريقة لبناء انسجة لحمية لكف اليد حسب الحالة ودرجتها


دكتور جراحة تجميل

نعم هذا الاجراء صحيح