الوالده عندها مياه بيضاء ف العيون ممكن شرح للعملية باليزر لان الدكتور قال حيبدل العدسة هل ده الصح
عمليه بتكون ازاله مياه بيضاء وزرع عدسه لينه بالعين العمليه بتم بالفاكو بالليزر
المياه البيضاء عبارة عن عتامة عدسة العين الطبيعية و تتم العملية عن طريق فتحات صغيرة جدا بالعين لا تحتاج لأي غرز (وده معني كلمة بالليزر ) يتم من خلالها شفط المياه البيضاء بالموجات فوق الصوتية و يتم زرع عدسة صناعية بديلة للعدسة الطبيعية بمقاس محدد .
اه العمليه بسيطه جدا خطوتين ازالة مياه بيضاء بالليزر و زرعده فى نفس العمليه
العملية تتم بجهاز الفاكو او الموجات فوق الصوتية ويتم تفتيت المياه البيضاء وزرع عدسة لينة داخل العين عن طريق فتحات صغيرة جدا مثل جراحة المناظير

Consultant of Ophthalmology


Consultant Ophthalmologist and Eye Surgeon

Waiting Time : 12 Minutes
Consultant of Ophthalmology and Ophthalmic Surgery

Waiting Time : 7 Minutes