الطفل دلوقتي كان عنده قطع في الدقن والغيار او اللزقه كانت المفروض ان هي بيقولوا ان هي لازقه تجميليه عملوا له خياطه تجميليه فدلوقتي اللزقه فكت فايه اللزقه اللي اجيبها له
غيار عادي بيتادين وشاش طبي ثم وضع شاش وبلاستر طبي كافي جدا الف سلامة عليه
لو الجرح متخيط اي لازقة عادي مفيش مشاكل من الصيدلية المهم تكون معقمة . انما لو الجرح مش متخيط و بس كانت معمولة باللزقة التجميلية لو عدى عليها ٥ ايام عادي لو وقعت حط لازقة عادية

إستشاري جراحة الأطفال - جامعة الأزهر


أستاذ جراحة الاطفال و العيوب الخلقية بجامعة الزقازيق

مدة الانتظار : ٣٤ دقيقة
استشاري جراجه الاطفال و تجميل الإختلافات الخلقية في الأطفال وحديثي الولادة، تصليح مجرى البول

مدة الانتظار : ٣٧ دقيقة